TORRENT DEL CLOT DELS CARAGOLS (MONTSERRAT)

Un dia navegant per Internet vaig entra a la pagina (http://www.onaclimb.com/), en el seu apartat dedicat a la serra montserratina vaig trobar la ressenya de barrancs, on es detallava la baixada pel Clot dels Caragols. Un descens prou interessant, que va ésser equipat a les primeries de l'any 2007. Desprès de descarregar de la pagina un croquis prou aclaridor de tota la torrentera, varem decidir que el teníem que fer. Hem pres com punt de sortida l'aparcament de Can Maçana i des d'aquí fins el refugi Vicenç Barbe. És té que posar atenció a l'hora de buscar l'inici del torrent, ja que en algun punt és poden tenir dubtes. Tenim que anar direcció a Coll de Port. Un cop passat el desviament de la canal Ampla, caminarem un centenar de metres fins trobar una fita amb una entrada bastant marcada. Els primer metres de torrent són un xic enredats, tot i que anàrem trobant alguna fita. El veritable descens, comença en un punt on trobem uns gran blocs de roca els quals els passem per sota, per seguir caminat pel torrent fins arribar al primer ràpel. Un parell de saltants més, ens portant al ràpel més llarg, de 42 metres i on el torrent ja es mostra del tot obert. Un altre ràpel més curt, ens acosta a un caos de grans blocs encastats, on el terreny és molt descompost. Des d'aquí, tindrem una vista immillorable del torrent de les Grutes i al Cova de l'Arcada. Entrem dins d'aquesta zona caòtica, tot fen un ràpel normal i un altre que ens farà passar per dins d'un forat, per continuar per una xemeneia i d'aquí al final del torrent, a tocar el caminet que ressegueix les parets del Vermell del Xincarró. La tornada és optativa, podem anar pels Pallers (dreta) o retornar al camí de coll de Port (esquerra) pujant pel torrent del Lloro (tram equipat amb grapes). Els primers en baixar-hi foren: Mari Nivera, Damià Pérez, Victor Tardío, Javier Gómez i Xavi Vidal. Les dades que ens aportant els de Onaclimb, diuen que el barranc té una longitud de 750 metres, amb un desnivell de 200. El temps dependrà molt del nombre de persones que realitzin la baixada, nosaltres anàvem quatre; en Joan, Jordi, Sigrid i Josep i varem fer un temps estimat, d'unes cinc hores.

Desprès de caminar una estona per dins de la torrentera, trobem el primer ràpel

La Sigrid, a l'entrada del ràpel més llarg

El Jordi, baixant el ràpel de 42 metres

Amplia panoràmica del ràpel més llarg

Desprès d'aquest ràpel, entrarem a la part final del descens

Des d'aquí podem veure el torrent de les Grutes, amb tota la seva amplitud i a la dreta la cova de l'Arcada

El Jordi, entrant dins del laberint de blocs caiguts

Uns grans blocs de roca, formant un caos molt descompost

Interior del forat (Fotografia de Jordi Camon)