TORRENT DEL RAJANT

El torrent del Rajant esta situat dins del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt, sent un dels pocs torrents del Parc equipat per a poder-lo descendir, amb tres ràpels de 15, 10 i 20 metres. Aquest curs d'aigua neix molt a prop del conegut mas de Can Pobla sota els faldars del cim de la Mola, tot seguit acaba el seu recorregut a la riera de les Arenes. Per realizar aquest traçat, es pren la sortida des de la zona urbanitzada propera al mas de can Robert. El recorregut més adient, es anar a buscar un camí equipat amb algunes cordes que puja paral·lel al torrent, per la seva esquerra en sentit ascendent. Aquest camí ens portara molt a prop de Can Pobla; llavors tindrem que seguir en direcció al camí que puja a la Mola. Ben aviat trobarem el torrent del Rajant, el qual seguirem de baixada. Per las persones avesades en el descens de barrancs, el Rajant es un torrent sense gaire historia (aproximació i descens unes 2 hores) tot i així, es poden fer algunes combinacions prou atractives per camins de la zona.

D'entrada el torrent es força estret

Ben aviat trobarem els primers ressalts, on tindrem que fer curtes desgrimpades

El traçat més aviat planer, resta trencat per un primer saltant d'uns 15 metres

A partir d'aquí, el torrent es obre donant una panoràmica més amplia de la zona

La major part de l'any el torrent presenta un cabal quasi inexistent, tot i que en algun tram i podrem trobar algunes basses d'aigua, on tindrem que idear la manera més adient per no mullar les cordes

El segon salt d'uns 10 metres, es menys vertical

Els saltants més importants del torrent restant seguits, un rere de l'altre

L'últim rapel es el més llarg, amb uns 20 metres de llargada

Una vegada sortim de l'últim saltant continuarem amb la tònica inicial, tornant a fer curtes desgrimpades per llocs molt tofuts de vegetació

Arribarem a un punt on l'espesa vegetació ens dificultara el pas. Aquí podem sortir per la dreta fen un flanqueig per sobre de roca, fins improvisar en un arbust un últim ràpel que ens portara al final del recorregut, molt a prop del cotxe