FERRADA DE LES ROQUES D'EMPALOMAR (NOU TRAM).

El dia 9 de març del 2008, IMPARABLES.CAT van donar per oberta la via ferrada a les Roques d'Empalomar (Vallcebre, Berguedà). Els IMPARABLES.cat, són una empresa que gestionem projectes d'equipament o re-equipament de espais naturals, com barrancs, ferrades, vies d'escalada, camins etc. A dia d'avui els IMPARABLES, estan treballant en nous projectes en aquesta zona, un d'ells es la ampliació d'aquesta ferrada, la qual esta en fase de proves, com anuncia un retol a l'inici de la via.

Per arribar a la ferrada tindrem que passar per Vallcebre; un acollidor poble del Berguedà, amb moltes possibilitats per gaudir d'una jornada completa o diversos dies de natura i descans, www.vallcebre.cat. Després de passar el poble, continuarem per l'estreta carretera que mena a la cruïlla de coll de Pradell-Figuls. Passat el restaurant de cal Borni i uns metres abans de l'esmentada cruïlla, trobem l'aparcament de la ferrada amb un rètol explicatiu, per arribar a l'inici de la via tindrem que creuar el torrent del Forat Negre i, amb forta pujada arribar al marcat coll de la Canalasa, algun tram d'aquest camí forma part del sender dels "Camps del tabac" (senyalització verd i blanc). Des del coll baixem per la part oposada, des d'on ja podrem observar a la nostre dreta les parets per on passa la via.

Si volem fer aquesta ampliació de la via, el més lògic es fer el traçat antic de la ferrada fins el cim.

El nou traçat, transcorre per la part oposada de la via original. L'inici es va a buscar uns metres per sota del cim, a tocar l'antic camí de tornada, un camí que avui dia amb el nou recorregut solament servira com a via d'escapament.

Els primers metres són de baixada, tot seguit iniciarem per la dreta un llarg flanqueig, amb tendència anar perden alçada.

Flanqueig fàcil i ombrívol.

Ben aviat tindrem a la vista las instal·lacions d'un pont tibetà, per arribar-hi el traçat torna a baixar decidit fins l'entrada del pont.

El pont té una longitud d'uns 14 metres, i enllaça amb una agullola que queda separada de l'esperó principal.

El traçat continua, ara de pujada fins el cim de l'agulla.

Continuarem uns metres per la cresta, per acabar baixant de la mateixa fins l'inici del camí equipat de l'Àrtic, el qual no seguirem. Per finalitzar aquest nou tram, solament es caldrà baixar uns metres per unes cadenes i arribar a un camí que seguirem de pujada, tot passant per sota del pont tibetà i anar resseguint la part baixa de les parets, on es troba instal·lada la via ferrada. El camí bastant fresat ens conduirà de nou al coll de la Canalasa, un xic abans d'iniciar la baixada en busca de la ferrada original.