PORTELLA INFERIOR “VIA NORMAL” (25 M, III+)

Per un escalador habituat en l'esport de l'escalada, la via Normal a la Portella Inferior segurament serà un traçat sense importància, el qual solament farà servir per fer un breu descens de l'agulla després d'haver fet alguna de les altres vies, més llargues i més compromeses. Pro la cosa canvia totalment quant el que fa aquesta via, és una persona que s'inicia en el mont de l'escalada i el seu rodatge es escàs o nul. En el meu cas, he perdut el nombre de vegades que havia passat per el peu d'aquesta via, després de fer la tradicional Travessa d'Agulles; en moltes ocasions, havia pensat que pujar-hi, vista la seva escassa longitud tampoc tenia que ser molt difícil, pro el meu atreviment tampoc havia anat més enllà d'aquest pensament. Per això el dia que vaig tenir l'ocasió de fer aquesta curta i fàcil escalada, a mi no hem va semblar tant curta i en algun moment tot i estar en un pas de III+, la timba que hi havia sota els meus peus hem va impressionar. En arribar al cim hem vaig senti cofoi amb mi mateix, aleshores el meu pensament va volar fins altres cims propers, amb la il·lusió de poder-los trepitjar en alguna altre ocasió.


Detall de la Via Normal de la Portella Inferior. (ressenya.net)

La via consta d'un sol llarg, d'escalada fàcil i amb bons agafadors

Des del cim podrem gaudir d'una bonica vista de la zona d'Agulles, coll de Guirló i de l'altre Portella

El ràpel d'aquesta agulla tampoc presenta cap dificultat, i és normal fer-lo servir després de haver fet altres vies més dificils. (Bages, Directa de la Verneda, Bailongo modernillo, GAM, SAME)

La Instal·lació de ràpel és antiga, pro segura

La via Normal de la Portella Inferior és un traçat molt repetit, sobre tot per persones que s’iniciant en el mon de l'escalada

Conjunt de les dues Portellas, pel mig de les quals passa el concorregut Pas de les Portellas, entrada natural al la regió d'Agulles