ERMITA DE SANTA CATERINA

Parc Natural de la Muntanya de Montserrat.

Des del Pla de les Taràntules (Estació superior del Funicular de S. Joan), i amb direcció a l'ermita de Sant Joan trobem a la dreta, l'inici del Camí del torrent de Santa Caterina, un corriol no gaire visible, que a vegades resta senyalitzat amb algun rètol o marca. A partir d'aquí, seguirem per la carena amb una baixada bastant insistent. Al costat oposat veiem l'ermita de Santa Caterina, on i podem arribar seguin un corriol de principi no gaire clar, tot baixant per un clap de roca bastant llarg, fins retrobar el camí per dins d'una vegetació molt espessa. El que havia estat l'ermita de Santa Caterina, situada sota unes balmes avui dia resta en estat molt deplorable, i ple de deixalles. Des d'aquí també podem anar fins el mirador de Santa Caterina, seguin un corriol estret a l'esquerra de la balma.

Perspectiva de la balma obrada, on antigament havia estat ubicada l'ermita de Santa Caterina

El lloc mostra una gran deixadesa, tot i que sembla que de tant en tant resta habitat. Les fotografies estan presses fa uns quatre anys, l'estat de l'ermita avui dia no sabem si és millor o pitjor

Entrada de l'habitacle

Detall de l'ampli canaló picat a la roca, que és feia servir per omplir la cisterna

Retol a l'entrada de la balma obrada