PUIGPEDRÓS. (2.914 metres).

El Puigpedrós, és amb els seus 2.914 metres, la tercera muntanya més alta de la Cerdanya. Està situada al nord de la comarca i el seu cim marca la línia fronterera amb l'estat francès. Des del seu cim es poden observar nombroses serres properes i altres de més llunyanes (Carlit, Puigmal, Comapedrosa...). El seu ascens és una simple caminada sense cap complicació tècnica, únicament requereix una certa preparació física per a superar els 800 metres de desnivell.
La sortida és pot iniciar des del refugi de Malniu, un habitacle que és propietat de l'ajuntament de Meranges i el qual va ser inaugurat l'any 1954; disposa de 32 places i en les seves proximitats i podem trobar una font. (Teléf: 93 825 71 04 Móv: 616 85 55 35). Des del refugi s'arriba al llac de Malniu i des d'aquí s'inicia la pujada bastant monòtona fins el cim, llavors la baixada és pot realitzar per la vessant oposada en direcció a la Portella de Meranges i el Circ d'Engorgs. De baixada a la dreta veurem la mole pètria del Roc Colom (2.686 m.), amb les seves parets verticals. Un cop situats al pas estratègic de la Portella de Meranges, continuarem de baixada fins el refugi J.Folch i Girona, inaugurat el 12-10-53, és propietat de la Federació d´Entitats Excursionistes de Catalunya (93412 07 77)-(GR-11). Per retornar al refugi de Malniu, continuarem amb un constant puja i baixa a través d'una sendera ben marcada entre pi negre i avets, encara que sempre ens mantindrem sobre els 2.200 metres; no haurem d'abandonar mai les marques del G.R., ja que existeixen diverses bifurcacions en la sendera que descendeixen fins a la cabanya del Tarter i la Pleta d'Engorgs.

Refugi de Malniu

Estany de Malniu

L'estany de Malniu durant la pujada al cim

El Puigpedrós és, amb els seus 2.914 metres, la tercera muntanya més alta de la Cerdanya.