L'AVI JOAN-COLLBATÓ. (150 metres, V).

Montserrat Sud continua donant noves alternatives, amb l'equipament de vies de varis llargs, encarades a la gent que vulgui fer una escalada sense gaire compromís, i a la vegada practicar en el muntatge de reunions.
L'Avi Joan fou equipada per J.Giraut (Ninu), am la col·laboració de Laia Giraut, el 19 d'Agost del 2011. La via resta situada entre les dues draceres, la de Fra Garí a la dreta i la dels Graus a l'esquerra, molt aprop i tenim la via de l'Esperó de Fra Garí, de característiques similars.

La via ressegueix una sèrie de ressalts on la roca en general es bona; tenim per davant 150 metres d'escalada discontinua (5 llargs). Esta equipada amb parabolts de 10 mm, i algun pitó casolà, caldrà porta 10 cintes, més material per les reunions, i alguna baga per evitar fregament de cordes. Via realitzada amb els companys; Joan Frontera, Toni Cespedes, David Cabañas i Marian Espert.http://ninubloc.blogspot.com/2011/08/via-lavi-joan.html

Per arribar a peu de via, haurem de deixar el cotxe en els últims carrers de Collbató (carrer dels Pins, carrer dels Graus). ATENCIÓ, no infringir les normes de circulació, passant per un carrer amb direcció prohibida (carrer Drecera), i solament permès als veïns, que ens porta a una pista molt més propera a la muntanya, ja que tenim la multa garantida (300 euros), tant els municipals com forestals estan a l'aguait de qualsevol conductor que no respecti aquesta norma, una mica estranya.
Ja a peu seguirem pel carrer de la Drecera, deixem a la dreta un trencall que va a un diposit,i una pista a l'esquerra, poc desprès deixem a la dreta els trencalls de la Codolosa (retol), i la Drecera de Fra Garí, seguim pel camí de la Drecera dels Graus (marques GR). El camí gira a l'esquerra tot creuant un torrent, deixem a l'esquerra el corriol que mena a les vies esportives del Jardinet, abans d'iniciar la forta pujada de la Drecera dels Graus, tindrem que cercar a la dreta la rampa del primer llarg, buscarem la part orientada a l'Est i allà a uns quatre metres de terra es troba la primera reunió . Ens podrem encordar abans d'arribar a la R1 per comoditat.

La via comença amb dues tirades molt fàcils (III-algun pas de IV+), per arribar a un tercer llarg de placa amb algun pas finet (V), amb tendència a l'esquerra fins arribar a un espero (IV+), que ens apropa a la tercera reunió. El quart llarg torna a ser de tramit, fins arribar a l'ultim llarg, el més interessant del recorregut. Per una placa força vertical (V) i ben assegurada, arribarem al final de la via.

Primer llarg.

Inici del tercer llarg.

Esperó de sortida del tercer llarg.

Inici del cinquè llarg.

Cinc imatges d'aquest ultim llarg.

El descens el podem fer des del final de la via, resseguint un sender ascendent cada vegada més fressat que ens apropa al Camí de les Bateries, i des d'on anirem a cercar uns metres més avall, la Drecera dels Graus.