VIA FERRADA CANAL DEL GRAU (ANDORRA)

Aquesta via ferrada, podria dir-se que és una continuació de la ferrada de Racons, tot i que si es vol, la podem realitzar individualment. A diferencia de Racons, amb unes vistes més obertes al poble de Canillo, aquesta via transcorre per una canal més tancada, amb un paisatge més agradable i una frondosa vegetació. En resum és tracta d'una via molt variada i entretinguda, amb una mica de tot; (ponts, cadenes, flanquejades i verticalitat).

Croquis de la via. Si volem arribar a l'inici de la ferrada de la Canal del Grau, sense fer la ferrada de Racons, tindrem que prendre un camí des de la carretera, uns metres abans d'arribar al poble de Canillo, a tocar l'inici de la ferrada de Racons

Inici de la ferrada de la Canal del Grau. Des del cotxe i tenim 45 minuts, si venim de la ferrada de Racons solament tindrem que caminar 10 minuts. Via de 350 metros, amb un desnivell de 90 i un temps aproximat de 1 a 1,30 hores

La ferrada comença amb un flanqueig fàcil, des d'on podem observar el primer pont

Uns trams de cadenes, ens ajudaran a passar el flanqueig

A mida que anem progressant, el flanqueig es torna més aeri

Finalitzat aquest tram més horitzontal, la via s'enfila a buscar l'entrada del primer pont, que creua a certa alçada la canal del Grau

Aquest pont penjat resta molt ben equipat

Una vegada superat el pont, la via continua amb tendència ascendent, canviant de vessant

Després d'un tram aeri, el traçat és suavitza

Tot seguit tornem a l'aresta, des d'on veiem el pont, ara molt per sota nostre

La via es redreça amb una pujada insistent, en busca del cim d'una agulla un xic descomposta. Un cop a la part cimera, un curt descens ens retorna a l'interior de la canal, per un traçat on tindrem que buscar presses naturals pels peus, i fer servir la força dels braços

A continuació arribarem al curt pont tibetà, de solament uns tres metres, que ens portara a la part final de la via

A la sortida del pont trobem la part final de la via, una curta paret equipada amb grapes que ens acosta al camí de baixada

Des del final de la via, tornarem a tenir una immillorable vista del pont i de tot el traçat