LA VALL DE LA LLOSA AMB BTT

Vaig decidir fer aquesta excursió en solitari, el mes de febrer de l'any 1997. Els primers mesos de l'any, no són els mes adequats per circular per aquestes contrades, on normalment la neu sempre hi es present, per sort aquest any les precipitacions no van ser gaire abundants. Tot i així a mida que anava guanyant alçada, el gruix de neu era més ferm, per la qual cosa no vaig pogué arribar a la Cabana dels Esparvers, que era el primer objectiu.
Aquest recorregut, és una formidable excursió per una de les valls més boniques i millor conservades de la Cerdanya. La vall de la Llosa, antany, era una important via de comunicació cap a Andorra, el País de Foix i la vall de Querol.
La sortida la vaig prendre des del poble de Prullans, passant tot seguit per Ardovol, Coborriu de la Llosa, El Vilar, la Borda del Gasconet i Can Jan de la Llosa. Aquí és té que creuar el riu de la Llosa; després veiem a l'esquerra, sobre unes roques les ruïnes del castell. A partir d'aquí la neu va començar a fer acte de presencia, minvant molt les meves reserves físiques. Després de passa la Barraca de la Farga, vaig arribar al Prat Xuixirà a 2.011 metres d'altura, en aquest lloc vaig decidir per unanimitat donar la volta, tot i que solament em faltava un quilometre i mig per la Cabana dels Esparvers, situada a 2060 metres, però com es diu en algunes ocasions, vaig acabar els torrons. La baixada sobre el mantell blanc tampoc va ser fàcil, fins i tot, vaig perdre la conta a l'hora recordar les caigudes. A partir de Can Jan, la cosa va canviar, i ara si, vaig gaudir de valent amb el llarg descens que hem va portar fins els pobles de Viliella, Lles, Travesseres, Martinet i tornada a Prullans. Al final 70 quilometres per pistes bones, sense compta el tram nevat, uns 1100 metres de desnivell i el temps no el recordo gaire bé, pro va estar entre 6 i 7 hores, amb parades incloses.



Prullans, punt de sortida

Les cases de Coborriu de la Llosa

El riu de la Llosa, en alguns trams és mostrava esponerós

Detall de l'estat en que estaven les pistes, els últims set quilometres de recorregut

Un paisatge caòtic, on les articulacions de la burra (btt), també varen patir de valent

Una auto fotografia, per recordar el dia

La Cabana dels Esparvers, on inicialment pretenia arribar, la fotografia no pertany al mateix dia

Entrada del poble de Viliella, amb la serra del Cadí de fons, des d'aquí fins a Martinet trobem una espectacular baixada