VIA FERRADA “ESPOLÓN DE LA VIRGEN” (RODELLAR)

Aquesta via ferrada, fou equipada pel govern d'Aragó a l'any 2001. Per accedir-hi hem d'arribar a Rodellar localitat des de la qual continuarem a peu fins arribar a l'inici de la ferrada. Aquest pobles és accessible des d'Osca o des de Barbastre, des d'ambdues localitats haurem de prendre la carretera que ens permet endinsar-nos en la Serra de Guara. Rodellar, esta situat a la part alta d'un penyal prop del Riu Mascún, centre de varies de les activitats que es poden du a terme en aquesta zona, barrancs, escalada i una ferrada fàcil però força aèria.

Mapa de la zona. La via permet gaudir de les escarpades parets de la Serra de Guara, en un itinerari sense gaire dificultat

Des del poble de Rodellar, hem de baixar fins a localitzar la llera del riu Mascún

Haurem de remuntar el riu, i en ocasions mullant-nos els peus fins a localitzar de primer, i a la nostre dreta el final del barranc de la Verge, i tot seguit les Fonts del Mascún

Vista de la via des de la llera del riu, on trobarem algun rètol indicatiu

La via comença amb una ràpida pujada, molt ben equipada

Passada aquesta primera part, la via continua amb cadenes i la seva següent ascensió vertical transcorre per una prominència de la roca, o el que és el mateix per un esperó, el qual dóna nom a la via ferrada

El resultat, és una impressionant ascensió molt aèria

Un últim tram sense dificultats, ens condueix a la part final de la via

Arribats al cim ens trobarem am l'ermita de la Verge del Castell, i unes bones vistes de tota aquesta zona

La tornada és fa per un sender, que de primer passa per sota l'ermita fins anar a creuar el barranc de la Verge

A partir d'aquí, el camí més ampla es converteix en una bonica passejada vora una de les nombroses zones d' escalada esportiva

Tot caminant planerament, tornaren arribar a Rodellar