BAGÀ-GISCLARENY AMB BTT

Aquesta excursió de volta circular, té la sortida a Guardiola de Berguedà, per fer la mitja part de l’excursió en el poblet de Gisclareny. A partir d’aquí trobarem varis veïnats de cases disseminades, fins arribar al naixement del riu Bastareny, tot i acabant de donar la volta a la serra de Gisclareny. Passarem a tocar varies ermites, (El Roser, Sant Miquel de Turbians, Sant Martí del Puig, Sant Joan de l’Avellanet i Sant Llorenç Prop de Bagà). Excursió de 44 quilòmetres, amb un desnivell acumulat de 1180 metres i un 99 % practicable sobre la BTT, amb un temps aproximat de 4 hores i 30 minuts. La pujada a Turbians, imposa una dificultat física elevada, a més hem de contar amb tres collades mes, l’Avena, la Costa i la de la Sala, de menys envergadura, pro amb l’esforç acumulat, es fan interminables.

Sortirem de Guardiola de Berguedà amb direcció al poble de Bagà, per iniciar la pujada a la collada de Turbians la part més dura del recorregut, amb una pujada molt constant d’uns 9 quilòmetres, amb un terra bastant dolent i un desnivell al voltant del 8 %

Collada de Turbians a 1430 metres d’alçada i, amb una bona panoràmica del massís del Pedraforca. Continuarem de baixada, a l’esquerra dalt d’un turó veurem l’ermita de Sant Miquel de Turbians

Vista del poble de Gisclareny. Seguirem pujant fins el punt més alt de l’excursió, el coll de l’Avena, a 1450 metres d’alçada. Situats al coll, prendrem el camí de la dreta, per la profunda vall que forma el riu Bastareny. La pista ampla i amb bon estat, ens obsequia amb un fort descens

Font de l'Adou i naixement del riu Bastareny. El recorregut continua per les ruïnes del Molí del Puig, veïnat de l'Hospitalet, pont de Sant Joan, l'església de Sant Joan de l'Avellanet, coll de la Costa, collada de la Sala, i Sant Llorenç Prop Bagà