VIA FERRADA ROTWAND-RODA DI VAEL (DOLOMITES)

La via ferrada Rotwand és troba situada a la zona del Catinacio Rosengarten, a la Vall di Fassa. Per arribar a la via sense un gran esforç físic, sortirem de Passo Costalunga, per prendre un telecadira fins el refugi Paolina, i aixi estalviar alguns metres de desnivell positiu. Tot i que nosaltres solament varem fer aquesta ferrada, el recorregut més interessant es enllaçar la via ferrada Cresta del Masare i la Rotwand, deixant un traçat molt complet, i d'alt nivell.

Des del refugi Paolina, seguirem pel sender (N º 539, i després el 549) passant pel costat del monument a Christomannos.

Des del monument i per terreny planer, arribarem al Refugi de Roda di Vael, un petit hotel en mig de les muntanyes.

A l'esquerra del refugi, haurem deixat el camí que ens portaria a la ferrada Masare, tot i que al final de la ferrada Rotwand, també podrien enllaçar amb aquest itinerari però en sentit invers. Per camí planer, passarem per sota las grans parets de la Roda di Vael.

Passada la gran paret rocosa, començarem a pujar fins el Passo di Vaiolon, a 2550 metres i on trobarem l'inici de la via.

La via ferrada Rotwand, és una ascensió directa al cim de la Roda di Vael. Es tracta d'una via sense esglaons, solament amb cable de vida.

Punt culminant del cim de la Roda di Vael, a 2.806 metres.

La baixada la farem per la part oposada del cim, on i trobarem un equipament més habitual (escales i esglaons).

En finalitzar la via, caminarem de baixada direcció al refugi, a la dreta veurem els rètols que indican la ferrada del Masare.