VIA “29 DE FEBRER”-LA CODOLOSA OEST-MONTSERRAT SUD. (70 metres, V)

A l'Abril del 2012, en Joan Baraldés ens obsequia amb una nova via a la zona oest de la Codolosa. Una escalada discontinua, molt aprop de la via "Any de Traspàs", que aprofita tres placas força verticals, entre mig de trams més fàcils, on la roca es més descomposta. Equipada amb parabolts, ens caldran 7 cintes exprés. Les reunions, estan equipades per rapelar la via amb  dos ràpels de 30 metres.

Per arribar a la via, tindrem que fer l'aproximació habitual per anar a la zona de la Codolosa, la via 29 de Febrer, esta situada entre la cova de la Codolosa i el sender de la Drecera de Fra Garí.

Inici de la via, a la dreta la "29 de Febrer", a l'esquerra "Any de Traspas".

L-1. 35 metres (V). Inici fàcil fins arribar a una placa equipada amb 3 parabolts. Uns altres metres fàcils ens acostant a la R. (total 4 parabolts).

__________

L-2. 35 metres (V). Inici fàcil, fins una placa, que continua per un tram terròs, fins l'ultima placa, la més interessant del traçat, amb uns 12 metres de bona roca. (total 7 parabolts).

_________

________

L'ultima placa, la més interessant del traçat, amb uns 12 metres de bona roca.

Via realitzada amb els companys Emili Martínez i Josep Estruch.

Podem rapelar des de la R 2, o grimpar uns 25 metres fins trobar la Drecera de Fra Garí, que seguirem per l'esquerra amb forta baixada, fins retornar al cotxe en cosa de 10 minuts.