SALT DE LA PERDIU (TORRENT D’URDELL).

El Salt de la Perdiu, és la part alta i la més interessant del torrent d’Urdell. En total són cinc ràpels quasi seguits,  per dins d’un engorjat final molt bonic. La major part de l’any resta sec, però en èpoques de pluges es pot presentar molt més esponerós. Amb cordes de 60 metres anirem sobrats, i podrem realitzar el descens amb un temps estimat d’una hora. La tornada es pot combinar amb la via ferrada de Puig Arnau, situada a pocs metres de la part final del Salt de la Perdiu.

Aproximació amb cotxe; Des de Sant Llorenç de Morunys prenem la carretera LV-4241 cap a la L-401 direcció Coll de Jou, seguint la carretera que va cap a Odèn. A uns dos quilòmetres passada la collada, trobarem una cruïlla a l’esquerra  al poble rural de Puig-Arnau, uns metres després trobem un pont en una corba tancada, a tocar podem aparcar el cotxe.

Des de la carretera ens dirigim a un pont situat sobre  l’ultima corba, per un caminet podrem baixar fins al torrent. Continuarem pel llit del torrent, fins a trobar unes rodes de tractor. Durant uns metres anirem sortejant petits ressalts, fins a trobar el primer ràpel de 20 metres, i tot seguit un de més curt de 6 metres.

-----------

----------

Passat aquest primer tram, arribem al que s’anomena Salt de la Perdiu, compost per tres ràpels. El primer, és el més llarg del descens amb 25 metres. Aquest ràpel ens porta a una lleixa estreta on i caben tres persones, des d’aquí muntarem el següent rapel de 17 metres.

---------

L’ultim ràpel és un volat d'11 metres, amb una sortida no gaire bona. Al final del Salt de la Perdiu tenim l’opció de continuar baixant el torrent d’Urdell, o enllaça amb la VF de Puig Arnau, una ferrada curta que remunta una paret vertical a l’inici, per anar seguint per plaques ja més tombades fins a una pista, a pocs metres d’on hem aparcat el cotxe.